Pozycjonowanie w Google Maps

Dzięki łatwemu dostępowi do Internetu na urządzeniach mobilnych, prawie każdy użytkownik chętnie łączy się z siecią w celu wyszukiwania informacji. Najczęściej robimy to przy użyciu wyszukiwarki Google. Jednym z narzędzi oferowanych przez Google jest usługa Google Maps. Jej głównym zastosowaniem jest pomoc w dotarciu do określonego miejsca. Możemy ustalić najszybszą i najkrótszą drogę, sprawdzić wykonywane roboty drogowe czy sprawdzić jaki kolor ma dom naszego szefa. Dzięki zdjęciom satelitarnym jesteśmy w stanie obejrzeć najdalsze zakątki świata. Inną funkcją tej usługi jest możliwość odnalezienia adresu czy witryny internetowej interesującej nas marki. Co więc zrobić, aby klienci w łatwy sposób dotarli do naszej firmy?

Zakładamy wizytówkę w Google Maps

Aby klienci mogli odnaleźć nas na mapach Google musimy przekazać informację wyszukiwarce pod jakim adresem znajduje się nasz lokal. Wpisując odpowiednie słowo kluczowe np. „myjnia Wrocław” dostaniemy kilkanaście wyników wyszukiwania oraz mapkę, na której są zlokalizowane dane firmy. Za pomocą wizytówki w Google Maps możemy sprawdzić lokalizację firmy, godziny otwarcia czy dane kontaktowe, które umożliwią nam dopytanie się o interesujące nas szczegóły.

Jaki jest efekt?

 

W oczy od razu rzucają się wizytówki trzech gabinetów. Statystyki pokazują, że większość osób woli kliknąć jedną z wizytówek aniżeli “suchy” link, który znajduje się powyżej lub poniżej. Dzieje się tak, ponieważ przy wizytówce znajdujemy opinie, oceny, numer telefonu, stronę internetową oraz bezpośredni dojazd, co sprawia, że te firmy wyglądają bardziej profesjonalne niż inne i budzą większe zaufanie wśród wyszukujących.

Trzeba więc prowadzić wizytówkę własnej firmy tak, by pokazywała się na pierwszym lub drugim miejscu. Dzięki temu możemy dotrzeć do 1900 potencjalnie zainteresowanych osób.

 

Poznaj naszą ofertę pozycjonowania wizytówki TUTAJ

Optymalizacja wizytówki w Google Maps

Najważniejszym czynnikiem, który pozwoli osiągnąć naszej firmie najwyższą pozycję w wyszukiwarkach jest optymalizacja wizytówki w Mapach Google. Możemy ją przeprowadzić w 10 krokach.

1) Nazwa firmy – tutaj ważna jest konsekwencja. Używanie spójnej terminologii jest bardzo korzystne, zawsze trzymajmy się jednej formy zapisu w różnych serwisach internetowych (blog firmowy, katalog biznesowy).

2) Dane kontaktowe – żeby pozycjonowanie było jak najbardziej skuteczne musimy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich danych kontaktowych: adres firmy, strona internetowa, numery telefonu/faxu.

3) Dodatkowe informacje – jeśli firma zmienia godziny pracy, pamiętajmy o uwzględnieniu tego w naszej wizytówce. Dla klienta ważne jest aby podane dane były zawsze aktualne. Wybierzmy również podstawową kategorię, podpowiadaną przez Google opisującą naszą działalność.

4) Zdjęcia i grafiki – w dzisiejszych czasach każdy robi i przegląda zdjęcia. Chcemy wiedzieć jak wygląda lokal do którego się wybieramy czy kto prowadzi dany kurs językowy. Dajmy klientom to czego oczekują. Wzbogaćmy naszą wizytówkę o zdjęcia członków zespołu, budynku czy wytwarzanych artykułów.

5) Wirtualna wycieczka – a może zainwestować w usługi fotografa zatwierdzonego przez Google? Zrealizuje on odpowiednią sesję, dzięki której stworzymy wirtualny spacer i damy klientom możliwość sprawdzenia czy nasza firma im odpowiada bez wychodzenia z domu. Wszyscy cenimy sobie wygodę i oszczędność czasu.

6) „Diabeł tkwi w szczegółach” – odpowiednie odnośniki i słowa kluczowe zamieszczone w naszej wizytówce pozwolą na lepsze pozycjonowanie naszej firmy w wyszukiwarkach.

7) Link do wizytówki – pamiętajmy o umieszczeniu linku naszej wizytówki na swoich stronach internetowych.

8) Opinia klientów – zachęcajmy naszych klientów do wystawiania opinii o naszej firmie. Im więcej pozytywnych ocen tym większa szansa na zwiększenie pozycji w Mapach Google. Oprócz tego wysoka ocena sprawi, że kolejne osoby chętniej skorzystają z naszych usług.

9) Odpowiedzi na komentarze – te pozytywne jak i negatywne. Za przyjazne słowa zawsze dziękujmy, natomiast w przypadku krytyki musimy nauczyć się odpowiadać w umiejętny sposób. Odpowiednie potraktowanie takich komentarzy może zadziałać na naszą korzyść.

10) Bądź na bieżąco – dzięki możliwości jaką daje nam usługa Google Maps, możemy regularnie publikować zdjęcia, ogłoszenia, informacje o promocjach czy nowinki branżowe.

No to do dzieła!
Czasem wystarczy tylko kilkadziesiąt minut i trochę zaangażowania, aby pomóc naszej firmie wyróżnić się w sieci.