Jak wypromować film na YouTube?

Bądź widoczny na YouTube! Pokażemy Ci, co zrobić, by Twój film zyskał popularność w największym serwisie wideo na świecie.

Nie od wczoraj wiadomo, że sieć to medium kultury obrazkowej. Jasne – wartościowe artykuły zawsze będą chętnie czytane, ale to treści wideo robią prawdziwą furorę w internecie. Pisaliśmy już o tym w tekście “Film albo życie!”.

Sęk w tym, że w zalewie filmów łatwo przegapić te naprawdę ciekawe i wartościowe. Możesz mieć szczęście i liczyć na to, że osoba przeczesująca otchłanie internetu trafi na Twój materiał i udostępni w najbardziej poczytnych portalach. Jednak oczywiste jest, że szczęściu trzeba pomagać, prawda?

Zanim zaczniesz promować

Musisz zdać sobie sprawę, że czasy słabej jakości “filmów nagrywanych kozą” (że posłużymy się określeniem modnym wśród userów portali lol-contentowych) skończyły się wraz z wprowadzeniem przez YouTube wsparcia dla materiałów HD 1080p. Czyli prawie sześć lat temu.

Owszem nadal podstawą jest błyskotliwy scenariusz z potencjałem viralowym, jednak bez doskonałego obrazu i dźwięku możliwość skutecznej promocji DRASTYCZNIE maleje. Taki mamy klimat, ale chyba nie ma co na niego narzekać.

Buzz marketing

Zachęcić do obejrzenia filmu na YouTube możesz na dwa sposoby: w serwisie albo poza nim. Zacznijmy od tego drugiego sposobu. Tu z pomocą przychodzi marketing szeptany, czyli buzz. Polega on na rozsiewaniu contentu w serwisach i forach internetowych, których użytkownicy mogą być zainteresowani oglądnięciem materiału wideo.

Musisz pamiętać o kilku zasadach:

  • publikuj naturalnie – nie ma sensu wrzucać linku do filmu o nowych oponach w serwisie z przepisami na tatara. A jeśli naprawdę czujesz, że musisz to zrobić, tak moderuj dyskusję, by zamieszczenie wpisu było w pełni uzasadnione;
  • dyskutuj – “wrzucę link i o nim zapomnę” – przykro nam, to tak nie działa. Aby nie narazić się na ban i usunięcie wpisu musisz pozostać w dyskusji przez cały czas, reagując na komentarze innych userów;
  • przygotuj się na “hejt” – internet pełen jest trolli, którzy lubią prowokować i obrażać. Nie daj się! Dopasuj treść do zasad obowiązujących w serwisie lub na forum i nie zrażaj się negatywnymi opiniami.

Aby sensownie wybrać miejsca publikacji linku całą akcję poprzedź monitoringiem sieci (np. przy użyciu Brand24). Pozwoli Ci on sporządzić listę witryn, w których warto promować Twój materiał.

Pomożemy Ci!

 

Konfiguracja takiej kampanii wymaga nieco wprawy i doświadczenia w obcowaniu z panelem Ads, dlatego zachęcamy Cię do skorzystania z usług doświadczonych agencji. W Greenfields chętnie pomożemy Ci zarówno z buzz marketingiem, jak i kampanią w YouTube. Daj się zobaczyć!

 

Poznaj naszą ofertę na kampanie Google Ads

Reklama Ads w YouTube

Drugą opcją jest płatna promocja filmów wewnątrz serwisu YouTube, przy użyciu narzędzia Google AdWords. Musisz liczyć się z poniesieniem nakładów finansowych, ale 20 groszy za obejrzenie (tyle średnio wynosi tzw. Cost Per View) to cena, którą warto ponieść.

Zwłaszcza, że Google pobiera opłaty w systemie True View, czyli za realne obejrzenia filmu. Spot trwający do pół minuty musi zostać obejrzany w całości, a dłuższe – przynajmniej 30 sekund.

Google Ads oferuje dwie formy promocji filmów wideo:

  • In Stream – wyświetlenie spotu reklamowego przed, w trakcie lub po innym filmie
  • In Display – pojawienie się w płatnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce YouTube

W obu wypadkach możesz dokładnie określić swoją grupę docelową, precyzując jej płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.

Opcja „In Stream” dedykowana jest przede wszystkim kampaniom, których głównym celem jest samo obejrzenie filmu, bez dodatkowej interakcji. „In Display” z kolei zaleca się stosować, gdy reklamodawca chce, by użytkownicy YouTube zaczęli subskrybować jego kanał albo przeszli na stronę dedykowaną produktowi.