Content sprzedaje

skuteczność content marketingu

“Content is the king!” – to nie tylko pusty frazes Billa Gatesa. To klucz do zrozumienia preferencji konsumentów XXI wieku

Na pewno znasz przynajmniej jedną reklamę Coca-Coli. Przypominasz sobie, o czym Cię informuje? Nie, oczywiście, że nie o smaku, aromacie czy składzie napoju. Dostajesz jasny przekaz, że Cola jednoczy ludzi, towarzyszy im w najważniejszych wydarzeniach sportowych i muzycznych, a także w życiu codziennym. Jest nośnikiem emocji zamkniętych w czerwonej puszce. To właśnie te emocje i chwile, z którymi kojarzona jest Coca-Cola, pozwoliły stać się temu przedsiębiorstwu jednym z największym na świecie.

Content marketing, czyli marketing treści, bazuje właśnie na emocjach potencjalnych klientów. To umiejętnie sformułowany przekaz sprawi, że użytkownik skorzysta z oferty jednej firmy, o innej nawet nie myśląc.

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu wartościowego content marketingu? Skontaktuj się z nami!

Pięć kroków do doskonałości

Pierwszym etapem tworzenia wartościowej treści jest poznanie odbiorców, do których będzie kierowana. Inaczej komunikujesz się z młodym chłopakiem, a inaczej z kobietą, która właśnie przeszła na emeryturę. Trzeba odtworzyć ich historię, poznać cechy charakteru, wspomnienia, marzenia oraz wartości, którymi się kierują.

Drugim krokiem jest zdanie sobie sprawy, czego przedstawiciele Twojej grupy docelowej oczekują od Ciebie. Masz ich bawić czy edukować? Chcą fachowej porady i rozwiązania podanego na tacy, czy może liczą na odrobinę rozrywki? Niezależnie od odpowiedzi, musisz udowodnić, że Twoja firma jest najlepsza w tym, co robi.

Trzeci etap to dobór kanałów komunikacji. Nie mówimy tu bynajmniej o reklamie w TV czy na mieście – Twoi klienci już dawno przestali ją zauważać. Chodzi o wartościowe treści ukazujące się w sieci albo w mediach tradycyjnych. Musisz wybrać, czy łatwiej będzie Ci dotrzeć do klientów poprzez prasę drukowaną, poprzez konkurs w social mediach, a może niezwykły film umieszczony na YouTube?

czwartym kroku należy zająć się samą treścią. Dobór języka, odniesień do kultury czy symboli to podstawa. Musisz użyć takich, by spełniły swoją rolę: pokazały Twoją firmę jako mistrza w swojej dziedzinie i – ostatecznie – zachęciły użytkowników do dłuższej znajomości z Twoją ofertą.

Ostatni, piąty krok, to obowiązkowa ewaluacja efektów. Musisz przekonać się, czy podjęte działania przyniosły skutek. Ilu klientów udało się pozyskać, ilu odwiedziło Twoją stronę, a ilu zaczęło o Tobie mówić w sieci. Poszło dobrze? Przybij piątkę! Efekty są poniżej oczekiwań? Zastanów się, co poszło nie tak.

Specjaliści od treści

Na szczęście nie musisz liczyć tylko na siebie. Chętnie pomożemy Ci opracować plan Twojej działalności, przygotować treści i rozpropagować je w mediach. Działamy w tej branży od lat, dlatego dobrze znamy preferencje Twoich klientów i wiemy, jak do nich dotrzeć.

Nasze doświadczenie pokazuje, że content naprawdę jest królem marketingu i pomaga sprzedawać. Nie musisz wierzyć nam na słowo – przekonaj się o tym na własnej skórze!

Potrzebujesz wsparcia w content marketingu? Napisz do nas!

×