Analityka internetowa

 

Analityka internetowa polega na zbieraniu, przetwarzaniu i analizie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników. Pozwala ona zrozumieć, z jakimi problemami boryka się serwis.

Ustalenie celów konwersji

Mierzalność efektów kampanii

Zwiększenie ruchu

Zachowania użytkowników

Analityka internetowa

 

Każda strona internetowa posiada swój określony cel. W przypadku sklepu internetowego jest to sprzedaż produktów. W związku z tym ważne jest, aby analizować to jakie działania użytkownicy realizują na stronie internetowej. Zbieranie i analiza danych pozwala na lepszą optymalizację serwisu internetowego, a tym samym na wzrost oczekiwanych konwersji.

 

Czym jest analityka internetowa

 

Wspomnianym zbieraniem danych o działaniach użytkowników i ich analiza zajmuje się analityka internetowa. Wszystko to umożliwia optymalizację strony internetowej, czyli wprowadzenie takich zmian w serwisie, które pozwolą na skuteczniejsze realizowanie celów. Odpowiednio zoptymalizowana strona to wzrost konwersji oraz lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki analityce internetowej administrator serwisu może także otrzymać dane o skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Innymi słowy, właściwie prowadzona analiza pozwala na dowiedzenie się nie tylko tego jakie ruchy podejmują użytkownicy na samej stronie, ale także czy realizowane kampanie reklamowe są skutecznie i generują właściwy ruch na stronie.

Analiza ruchu

Sprawdzimy, jak rozkłada się ruch użytkowników na Twoim serwisie. Który kanał jest najbardziej konwertujący oraz przedstawimy wnioski, z czego to wynika.

Zachowanie użytkowników

Pokażemy Ci, jak zachjowują się użytkownicy na Twojej stronie – Gdzie zaglądają najczęściej oraz w którym momencie opuszczają stronę.

Dostosowanie do SEO

Sprawdzimy, jaką konwersję przynosi Twoja kampania. Sprawdzimy, co można zrobić, aby podnieść efektywność kampanii w oparciu o dane pozyskane za pomocą analityki webowej

Analiza zachowań użytkowników

 

Do prowadzenia działań analitycznych konieczne jest odpowiednie oprogramowanie. Najczęściej wykorzystywana jest do tego platforma Google Analytics. Pozwala ona na uzyskanie wielu szczegółowych informacji na temat zachowań użytkowników na stronie. Dzięki temu możliwe jest dokładne poznanie użytkowników, a zatem swoich potencjalnych klientów. Google Analytics pokazuje bowiem znacznie więcej danych niż tylko te dotyczące liczyć odwiedzin serwisu. Przede wszystkim możliwe jest poznanie danym demograficznych, czyli informacji dotyczących wieku, płci czy miejsca zamieszczania. Poza tym uzyskać można dane dotyczące źródła wizyt, czyli tego z jakiego miejsca w sieci użytkownik trafił na stronę internetową. Oczywiście Google Analytucs pozwala także na dokładne prześledzenie każdego ruchu użytkowników na stronie. Wszystko to pozawalam na poznanie klientów, ich segmentację oraz optymalizację strony tak, aby zwiększona została liczba konwersji.

 

Analityka internetowa w kampanii marketingowej

 

Jak wspomniano, analitykę internetową można wykorzystać także do analizy i oceny kampanii marketingowych. Umożliwia do analiza źródeł wejść na stronę internetową. Dzięki temu możliwe jest analiza poszczególnych kampanii pod kątem ich skuteczności. To pozwala na ich szybką optymalizację i poprawę efektywności kampanii. Możliwa jest analiza zarówno kampanii display, Google Ads czy SEO, ale także kampanii prowadzonych w social media.

Zobacz efekty!

Dzięki wykorzystaniu Google Analytics zbieramy kompletne dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę. Zebrane informacje analizujemy, wyciągamy wnioski i proponujemy odpowiednie rozwiązania mające na celu zwiększyć konwersje. Dzięki analityce jesteśmy w stanie określić również skuteczność prowadzonych kampanii, oraz czy generują właściwych ruch na stronie

Inne nasze usługi

Strategie marketingowe

Social Media

Buzz Marketing

Reklama na Mapach Google

Napisz do nas

 

15 + 1 =

Gdzie nas znaleźć

ul. Fabryczna 19, budynek A
53-609 Wrocław
T: +48 533 335 399
M: kontakt@gfields.pl